lördag 16 februari 2013

OPI Mariah Carey Stay the night liquid sand

Hejsan!

Jag skrev tidigare att jag hade lagt en beställning från BeautyBay på lack från Mariah Careys nagellackkollektion för OPI. Paketet dök aldrig upp så jag beställde från ASOS istället. Vanligtvis brukar det ta ett bra tag att få leverans från ASOS men inte den här gången!

Först ut är alltså lacket Stay the night. Jag älskar Opis lack då de oftast är lättapplicerade, dryga och hållbara. Nu blev jag dock besviken! Jag behövde lägga på tre lager färg för att det skulle täcka. Jag hade tålamod och lät det torka men lacket har redan efter en timme chippat! Jättetrist! Detta kan bero på att det är en speciell finish, liquid sand som det så fint heter. På nageln så blir lacket strävt och lite "småbuckligt". Färgen på lacket är dock jättefint!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar